La xarxa associativa i de voluntariat de Catalunya (Xarxanet.org) disposa d’un nou portal, desenvolupat pels nostres tècnics. La nova imatge d’aquest web consisteix en un disseny més actual, accessible i de fàcil navegació, que permet als usuaris trobar la informació que volen de forma més intuïtiva.

Aquest és el tercer canvi que es realitza al web de Xarxanet des que es va posar en marxa el 2003 impulsat pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya.

El primer canvi va ser el 2008, quan es va modificar el disseny gràfic i l’orientació del site, amb la finalitat de millorar l’accessibilitat, la usabilitat i l’estructuració de la informació. El segon fou el 2009, en canviar-se la plataforma i el disseny, per tal d’orientar el web cap a les eines 2.0.

Si bé està finançat per la Generalitat, Xarxanet és un portal gestionat per entitats referents del sector de l’associacionisme i el voluntariat, com ara la Fundació Catalana de l’Esplai, Ravalnet o la Fundació Pere Tarrés. A través del portal, es busca enfortir les entitats sense ànim de lucre catalanes i millorar la tasca dels voluntaris.

La col·laboració entre Xarxanet i la Fundació Equilibri va iniciar l’any 2009. Des de llavors la nostra entitat s’encarrega de mantenir, actualitzar i millorar la seva plataforma tecnològica.

Aquest projecte demostra la confiança del govern català en la Fundació Equilibri, que gestiona altres webs de l’administració pública, com ara el portal Xecat, dedicat a la gestió i coordinació dels diferents equipaments cívics de Catalunya.

També l’Ajuntament de Barcelona ha confiat en nosaltres per a desenvolupar webs com ara “Menjo de Mercat”, un portal per a l’Institut Municipal de Mercats.