Es tracta d’un projecte sense ànim de lucre que la Fundació Equilibri ha començat a desenvolupar durant el 2020 i que es troba en fase d’incubació.

La Renda Bàsica d’Intercanvi Universal, RBIU,  és un projecte que busca posar solució al problema de la pobresa a través d’un ingrés electrònic mensual, que promogui un teixit productiu basat en la col·laboració i en la confiança mútua.

Ofereix un ingrés electrònic a través d’una moneda virtual λóγος (logos) a la qual, qualsevol persona a partir dels 14 anys pot accedir. Cada mes aquesta persona rep en el seu e-wallet (moneder electrònic) un import determinat en λóγος que es correspon al 50-70% de l’ingrés establert per sortir del llindar de pobresa al país en el qual resideix.

La Renda Bàsica d’Intercanvi Universal (RBIU) se sol·licitarà a través del web o App de el projecte i un cop aprovada i havent rebut l’ingrés, serà possible intercanviar béns i serveis en qualsevol lloc del món a través de l’app.

S’han fet més de 50 entrevistes entre persones de diferents sector poblacionals i professionals, per tal de tenir una opinió formada i diversa sobre Rbiu.

Es requereix la col·laboració d’entitats públiques, privades, nacionals e internacionals de diferents àmbits, que vulguin col·laborar amb el projecte. També aquells que facilitin els servidors informàtics, on es recullen i s’auditen les transaccions electròniques de forma conjunta, traçable i segura, a través de la tecnologia blockchain. De la mateixa manera cal la implicació d’entitats promotores que facilitin la informació, la implantació, l’acompanyament i el bon ús de l’App als usuaris.

Si vols saber mes del projecte pilot o participar tot ajudant a reduir la pobresa i donar suport a un sistema econòmic en el qual tothom pot participar, visita RBIU i ajuda’ns a fer que el projecte segueixi endavant.