En la recerca de la millora de l’educació universitària a Bolívia, la Fundació Equilibri ha consolidat aliances amb la Facultat d’Enginyeria Comercial USFXCH, la Facultat d’Arquitectura USFCHX, l’Institut Itec i altres instituts tècnics de Sucre. Aquest compromís no només busca impulsar el rendiment acadèmic, sinó també preparar els joves per al desafiant mercat laboral que els espera més enllà de les aules. Volem destacar el compromís fonamental de la fundació de donar suport als estudiants universitaris amb més dificultats econòmiques i personals. Els convenis signats facilitaran a la fundació l’accés a aquest col·lectiu, gràcies al suport de les autoritats corresponents, professors i líders estudiantils.

Educació Universitària a Bolívia: En el panorama educatiu bolivià, la necessitat de reforçar l’educació universitària és evident. Actualment, segons dades recents, aproximadament el 8% dels matriculats a la universitat pública de Sucre acaben graduant-se i finalitzant els seus estudis. Els reptes en ingressar al mercat laboral són importants; aconseguir un contracte laboral amb bones condicions reflecteix la importància de l’acció estratègica prèvia. La Fundació Equilibri ha pres la iniciativa d’abordar algunes d’aquestes mancances, reconeixent la necessitat d’alinear-se amb institucions educatives clau.

Acords Institucionals: La recent formalització d’acords, més enllà de la signatura en paper, representa un compromís per donar accés als universitaris amb més necessitats a recursos complementaris en la seva educació superior, poder proporcionar informació sobre els nostres programes accedint a les instal·lacions i aules. La col·laboració dóna peu a oferir tallers addicionals als acadèmics, habilitats pràctiques

per fer front als desafiaments del món real i estratègies per al cuidat de la salut mental.

Èxit Acadèmic i Mercat Laboral: Segons les últimes dades publicades, aproximadament el 47% dels graduats universitaris a Bolívia estan desocupats. Aquests acords busquen garantir que els estudiants amb menys recursos puguin accedir també a estudis superiors, que estiguin millor equipats i alineats amb les demandes del mercat laboral. Es busca tancar la bretxa entre l’educació i les expectatives de l’empleador, allanant el camí cap a una transició més fluïda de l’acadèmia al treball.

Xerrades de Habilitats Soft: Com a part integral d’aquesta col·laboració, la Fundació Equilibri també està duent a terme xerrades sobre habilitats soft a la Facultat de Salut USFXCH Provincia de Zudañez i altres facultats a Sucre. Aquestes xerrades, que abasten temes com la comunicació efectiva, tècniques per a l’estudi eficient, el treball en equip i el lideratge, tenen com a objectiu millorar l’ocupabilitat dels estudiants, contribuint així a l’increment del percentatge d’èxit en el mercat laboral.

Conclusió: Els recents acords entre la Fundació Equilibri i les institucions educatives a Sucre representen un compromís sòlid per derrocar barreres a l’educació superior. Aquest pas estratègic busca no només augmentar les taxes de graduació, sinó també preparar els estudiants per al competitiu mercat laboral, tancant la bretxa entre la teoria acadèmica i les demandes de l’empleador. Aquestes aliances no només són prometedores, sinó que són un clar testimoni del compromís de molts agents i institucions bolivianes cap a un futur educatiu i professional més exitós.

Taller IA