L’increment dels preus dels aliments bàsics en els últims anys a Bolívia fa difícil l’accés a menús equilibrats als estudiants amb rendes econòmiques més baixes, la qual cosa repercuteix negativament en el rendiment acadèmic i la salut a llarg termini.

Per això, la Fundació Equilibri té en marxa des de 2007 un menjador universitari a Sucre, on cada dia ofereix un menú equilibrat de dos plats més postres i beguda, a un preu assequible.

El nostre menjador està situat a la zona universitària de la Facultat de Tecnologia i a prop del centre de la ciutat, de manera que sigui accessible a tots aquells joves que necessitin venir a menjar.

Modalitats d’accés:

Per facilitar a tots els joves del nostre menjador universitari, oferim diverses opcions per ajustar-nos a totes les necessitats. Aquestes són les nostres modalitats:

Lliure: els estudiants poden venir a menjar pagant un preu de 9,5 bolivians/menú (1,3 euros).

Modalitat pensionista: els estudiants paguen al principi de mes les menjades que faran en aquest període, normalment 20 dies, pel que el preu surt 1 bolivià/menú més barat, és a dir 8,5b$/menú (1,1 euros).

Modalitat beca menjador: per a aquells estudiants amb menys recursos hi ha l’opció d’intercanviar hores de treball al nostre menjador pel preu del menú. El preu és de 4,5 b$/menú tot el període mensual (0,60 euros).

Projecte RBIU: a través del nostre projecte Equilibri de Renda Bàsica d’Intercanvi Universal (Rbiu project), els joves poden accedir a la modalitat pensionista i la modalitat beca utilitzant la moneda social λóγοs (Logos), intercanviant amb la fundació de 2b$ (0,3 euros) del preu menú. Els intercanvis es poden realitzar un cop s’han donat d’alta a l’aplicació RBIU.

Equip de treball:

Comptem amb un equip de 6 persones, totes elles dones, que són les responsables de l’execució de tots els projectes. Elles coneixen bé la realitat i les necessitats de la població objecte del nostre treball, ja que totes elles són bolivianes i assucren.

Al Menjador Equilibri treballen actualment 3 persones: Susan Estrada: responsable del menjador. Doña Gladys Colque i Doña Leo Bautista: cuineres.

També comptem amb la feina de la responsable legal i gestora general de la Fundació, Susana Choque, la psicòloga Fabiola Andrade i la responsable de comunicació Adriana Gutierrez.

Nou menjador Equilibri Escola Superior de Mestres:

El projecte del menjador creix i ja hem obert una altra sucursal perquè els estudiants de la Universitat Superior de Mestres puguin accedir als nostres menús.

És un menjador petit, per a un màxim de 50 persones, on atenem en horari de dinar els estudiants que volen pensionar-se.

Gràcies a la feina del nostre equip arribem a més joves universitaris, per oferir l’alimentació adequada per al bon rendiment acadèmic.

Vídeo del nostre menjador:

Aquesta setmana hem obert les nostres portes de nou per oferir dinars als universitaris en aquest nou curs acadèmic 24/25.

Hem comptat amb la visita de l’influencer bolivià Pedro Daza, qui ha pogut tastar els nostres deliciosos plats. Et deixem enllaç al seu contingut.

Vídeo: www.instagram.com/p/C47zGA0IMuO/

Esperem que t’agradi tant com a nosaltres!

Taller IA