El nou curs universitari a Bolívia ja ha començat i amb ell s’activen el 100% dels nostres projectes.

Com sabeu, la nostra activitat de cooperació es centra en ajudar a joves bolivians sense recursos, la majoria procedents de zones rurals, a tirar endavant els seus estudis universitaris i empoderar-los perquè puguin treure tot el seu potencial. Comptem amb 3 programes als quals poden accedir, que cobreixen necessitats tan importants com la salut emocional, l’alimentació, el lloguer o les despeses bàsiques per als seus estudis.

Moltes de les persones a les quals acompanyem arriben sols a la ciutat de Sucre, sense recursos i sense ningú amb qui comptar. En Fundació Equilibri comptem amb professionals de diferents àmbits que col·laboren de manera transversal per a aconseguir que totes les i els joves tinguin la seva oportunitat i puguin aconseguir l’èxit al qual aspiren. D’aquesta manera, i una vegada finalitzen els seus estudis, tenen assegurat un lloc com a professionals en el mercat laboral, aconsegueixen ajudar a les seves famílies i comunitats d’origen en el desenvolupament i creixement de les seves economies.

El 87% de les persones que han passat pel Programa Impulsa, ja sigui en part o en la totalitat de la seva vida acadèmica universitària, han acabat els seus estudis amb èxit i treballen d’una manera estable.

D’altra banda, considerem vital l’acompanyament psicològic i emocional dels joves. Sense una bona salut mental és difícil afrontar les situacions i dificultats per les quals travessen. La nostra psicòloga atén els beneficiaris d’Impulsa i també a tots els estudiants universitaris que necessitin aquest tipus d’acompanyament.

També el nostre menjador universitari ha iniciat la seva activitat a principis d’aquest mes de març. Atenem una mitjana de 160 estudiants diàriament en horari de dinar i oferim menús equilibrats i nutritius en diferents modalitats en funció de la capacitat econòmica dels joves.

Ajuda econòmica, suport emocional i alimentació saludable són les apostes de Fundació Equilibri envers els joves bolivians universitaris. Continuem apostant per l’educació com a motor de desenvolupament i considerem importantíssima la igualtat d’oportunitats per a tots els joves del pais, dones i homes, amb més o menys recursos, per a impulsar als nous líders i professionals del futur.

Finalment, estem impulsant el projecte RBIU en la comunitat universitària, una renda bàsica d’intercanvi que mitjançant una moneda electrònica social pròpia, anomenada λóγος (Logos), promou els intercanvis de béns i serveis entre els joves, proporcionant-los un mercat alternatiu en el qual cobrir les seves necessitats i establir xarxes de col·laboració i contacte els uns amb els altres. Pots llegir més sobre el projecte en l’apartat RBIU.

Si vols saber més, pots visitar la resta d’apartats de la nostra pàgina web, o entrar també en la pàgina de les nostres companyes a Bolívia. Si et ve de gust col·laborar amb nosaltres, serà un plaer comptar amb el teu ajut. Tenim diferents maneres de col·laborar. Entra i descobreix com fer-ho!